Новий перемикач передач від FORD

Унікальний перемикач передач для велосипедів від автомобільного бренда FORD.

7 жовтня 2021 року на світ вийшла стаття від авторитетного інтернет-видання road.cc про нову розробку - велосипедний перемикач для контролю швидкості велосипеда від Ford, запатентовану в вересні цього року.

Ford розробив механізм перемикача, який працює через пластичні нітинолові проводи, які змінюють форму, коли електричний струм проходить через них.

 

Що таке нітинол?

Нітинол -  сплав титану і нікелю, що має високу корозійну і ерозійну стійкість. 

Незвично те, що даний сплав має властивість пам'яті форми. Якщо деталь складної форми піддати нагріванню до червоного розжарювання, то вона запам'ятає цю форму. Після охолодження до кімнатної температури деталь можна деформувати, але при нагріванні вище 40 °C вона відновить первісну форму.

Як працює нітиноловий перемикач від Ford?

І так, є пара нітинолових дротів, які кріпляться до ланцюгового перемикача від підсідельної труби. На дроти подається електричний струм, який їх нагріває. Потім вони змінюють форму і переміщують перемикач ланцюга. Тут немає механічно рухомих деталей, тільки дроти і струм.

У Ford заявляють, що ця система в кінцевому підсумку повинна бути використана для автоматичного перемикання передач, з простим, дешевим, легким перемикачем.

Представники Ford своїм винаходом намагаються досягнути кількох цілей:

  • створити просту та легку систему на противагу існуючим;
  • спростити роботу виробу та зменшити витрати на виробництво;
  • виробляти автоматизовані компоненти.

Мал. 1 – це підсідельна труба. Важливими частинами тут є пластичні нітинолові дроти 104 і 106. Ці дроти кріпляться до ланцюгового перемикача на секціях 130 і 132

Електроперемикач передач від Ford

 

Мал 4 і 5 показує цю систему в дії. Електричний струм потрапляє на один або обидва дроти. У свою чергу, дроти нагріваються. Коли вони нагріваються, вони змінюють форму, тому що вони зроблені з нітинолу. В результаті перемикач буде переміщати ланцюг.

схематичне зображення роботи перемикача передач від Ford робота велосипедного перемикача передач від Ford

 

 

Отже, струм потрапляє на дроти, через нагрівання дроти деформуються та переміщують перемикач.

 Розробники Ford кажуть, що під час нагрівння температура піднімається приблизно до 100C. На щастя, вони також кажуть, що перемикач буде ізольований, щоб ви не відчували дискомфорт. Крім того, струм не застосовується постійно. Його застосовують лише щоб перемістити перемикач, потім він вимикається.

Що забезпечує електричний струм?

"Велосипедний перемикач може включати в себе генератор електричного струму, який може бути розміщений в педалі або в іншому місці, а управління може бути розташоване на кермі велосипеда".

детальніше у відео:

 

Звичайно, наявність патенту не означає, що запуск неминучий або що продукт вже розробляється. Як завжди, нам просто доведеться почекати і подивитися.

 

Коментарі