Shimano XT 8100 – допит з пристрастю
Нема жодних сумнівів, що ви вже чули про вихід нових 12-швидкісних компонентів XT та SLX, але навряд чи бачили їх на власні очі. Ми зробили це за вас і пропонуємо огляд без купюр.
На жаль, надана на огляд група була неповною, тож поговоримо тільки про трансмісію, і почнемо з шатунів. Перше, що кидається в очі – в Шімано нарешті підтримали тренд на direct mount дизайн, що дозволило значно полегшити систему. Дуже приємно, що при цьому інженери не стали вигадувати зайвого і зірка знімається зйомником каретки, щоправда нового типу, зі зменшеним діаметром чашки. А ще приємніше, що він входить до комплекта постачання.
Зірка, на відміну від XTR, не є монолітною і кріпиться до павука за допомогою 8 гвинтів - можливо, саме це дозволило втримати її вартість на рівні минулого покоління. Конструкція шатунів також відрізняється від старшої групи і успадкована від попередньої версії без кардинальних змін. Старе добре кріплення лівого шатуна на двох болтах, що може бути краще! А ще у стоці йде антигравійна плівка на обох шатунах, така собі корисна дрібничка.
Касета також повною мірою демонструє консервативний настрій інженерів корпорації. Єдина інновація у конструкції – це стандарт барабана MicroSpline, бо без 10 зірки зараз не можна)
Усе інше продовжує генеральну лінію партії. Класичний дизайн, який використовується близько 30 років – з великими зірками на павуку та маленькими врозсип, не ставить рекордів по вазі, але є дуже байкер-френдлі у тому сенсі, що дозволяє частково міняти зношені зірки та загалом коштує більш-менш адекватних грошей (порівняно з конкурентами). Також показовою є увага виробника до плавного зростання передавальних чисел, на яке зараз всі поклали.
Ланцюг за останні 100+ років значно покращити ще нікому не вдалося, і новий 12-швидкісний CN-M8100 не став виключенням. Він залишився однонаправленим та отримав перераховану оптимізацію бокових поверхонь, але головним «покращенням» став одноразовий замок. Так, шановні, за задоволення зняти ланцюг для мийки чи заміни відтепер треба платити 4 євро.
Ну хоча б заміна троса залишилася безкоштовною. Головні інновації манетки – новий інтерфейс кріплення на гальмівну ручку та гумові накладки на важілях для поліпшення зчеплення. Трохи здивувало зусилля, яке треба докласти для перемикання, суб’єктивно майже не вдвічі більше ніж раніше. Дуже цікаво, як це буде працювати безпосередньо на велосипеді.
А тепер головне. Єдина дійсно нова річ у групі – це задній перемикач. Цікава штука, що залишає дещо двозначні враження – з одного боку, технологічний прогрес та виправлення старих помилок, з іншого – прогресуюча втрата лідерства і продовження руху в напрямку одноразових компонентів з обмеженим терміном придатності. Але про все поступово.
Перше, що привертає увагу – горизонтальний паралелограм та ролик з кінським зміщенням. 10-51 потребує жертв, не останньою з котрих є повторення характерних рис продукту головного конкурента.
Також Shimano нарешті відмовилася від використання B-link, що завдавав користувачам 11-швидкісної трансмісії неабияких проблем. Здається, перемога, але без зради тут не обійшлося – болт кріплення не має башингу, тому є всі підстави очікувати на зростання шату у цьому вузлі.
А поки що цей шат присутній ще й у паралелограмі, прямо з коробки. Можливо, через те, що пружина на відміну від М8000 стискається повністю, не залишаючи зазорів між витками, що потенційно може привести до проблем, які були на перших партіях перемикачів ХХ1. Втім, будуть вони чи ні – питання відкрите, а ось проблем з підводом троса не буде точно. На новому перемикачі нарешті виправлено дуже давній баг, коли трос виходив з упора на фіксатор під великим кутом та створював значне тертя – тепер цей кут зменшено, а в упор вставлена конічна втулка. Це однозначно перемога, хоч вона й запізнилась більш на 10 років.
Решта вузлів перемикача питань не викликає – муфта залишилася без кардинальних змін, лапка отримала гумовий відбійник, обидва роліки 14Т мають промпідшипники. До речі, цікаво, що країна походження ціх підшипників – Тайланд.
І на солодке – бездоганний шедевр японського технодизайну. Браво, Shimano!
Коментарі