Небезпечні велосипедисти або як бути готовим до оленів на дорозі

Правила та рекомендації їзди на велосипеді 

правила їзди на велосипеді для початківців

У даній статті викладено статистичні дані та загальні спостереження щодо поведінки велосипедистів на дорозі.

На сьогоднішній день тільки лінивий не обговорює порушення правил дорожнього руху. Особливо прикро читати про дорожньо-транспортні пригоди за участю велосипедистів.

Несамовита війна між автомобілістами та велосипедистами з приводу того, хто є хто та де чиє місце на проїжджій частині. Та давайте бути толерантними, вихованими людьми і дипломатично дивитись на речі. Сьогодні ми не будемо лобіювати правоту велосипедистів, а поговоримо саме про їх основні порушення, необачливі та необережні дії. Інформація має бути корисною іншим учасникам дорожнього руху, в т.ч. водіям для попередження неприємних ситуацій.

як не потрібно їздити на велосипеді

Сьогодні велосипед набирає неабияку популярність, все більше людей купують велосипеди як транспортний засіб. Посилюють попит і карантинні заходи, викликані пандемією коронавірусу COVID-19. Обмеження в користуванні громадським транспортом (автобуси та метро) спонукає людей до пошуку альтернативи переміщення містом. Як наслідок, на шляхах загального користування все більше з’являється велосипедистів-новачків. Саме такі учасники дорожнього руху є об’єктами підвищеної небезпеки. Цікаве спостереження, якщо водій нещодавно отримав посвідчення, він має можливість попередити про це інших учасників дорожнього руху відповідною наліпкою на автомобілі зі знаком «У» (учбовий транспортний засіб). І це реально працює, попереджуючи інших про недостатність досвіду кермувальника. Щодо велосипедистів, які нещодавно за кермом, ніяких попереджувальних знаків сьогоднішні правила дорожнього руху не передбачають. Більш того, сьогоднішнє законодавство та будь-які нормативно-правові акти не зобов’язують велосипедистів проходити навчання з правил дорожнього руху. Аналогічно в пунктах продажу велосипедів ніхто не видає пам’ятки з правил дорожнього руху для велосипедистів. Тому маємо те, що маємо

як не потрібно їздити на велосипеді

Трохи сухої та сумної статистики:

- За даними зарубіжних досліджень, 11% велосипедистів потрапляють в аварії, стикаючись з іншими учасниками дорожнього руху, при цьому 75% з них – саме з автомобілем, 65% цих інцидентів закінчуються дуже серйозними травмами.

- Найчастіше ДТП за участю велосипедистів відбуваються через невірну оцінку дорожньої ситуації, і 35% – через неправильну інтерпретацію дій інших велосипедистів.

- Найбільш небезпечне порушення правил дорожнього руху велосипедистами – це поворот ліворуч або розворот на дорозі.

- Серед найчастіших порушень  проїзд пішохідного переходу верхом на велосипеді. Якщо потрібно перетнути проїжджу частину, велосипедист повинен зійти з велосипеда і вести його поруч.

- Невикористання шоломів – одна з основних причин травматизму на дорозі. Травма голови у велосипедистів – головна причина смерті і травм в результаті ДТП, на неї припадає 75% смертей.

 

їзда на велосипеді правила та порушення

Давайте складемо такий собі перелік потенційно небезпечних велосипедистів, в т.ч. з прив’язкою до їх візуальних ознак (візуальний ідентифікатор оцінки небезпечного велосипедиста).

1) Найменш небезпечний для водіїв велосипедист, який за візуальними ознаками переміщається містом та поза його межами на шляхах загального користування в потоці з автомобільним транспортом. Вдягнений у шолом, яскравий одяг превальовано спортивного призначення (велоодяг). Неабиякою особливістю такого велосипедиста є обладнання свого транспортного засобу заднім та переднім освітленням. Такі велосипедисти можуть їздити групами. Зазвичай досить прогнозовані та вказують свої маневри (перестроєння або поворот, рідше зупинку). Із потенційних факторів небезпеки, такі велосипедисти можуть переміщатись з досить великою для велосипеда швидкістю (в межах 30…35 км/год). Як наслідок, слід враховувати власні маневри (наприклад, виїзд з другорядної дороги чи перетин перехрестя). До того ж, гальмівний шлях велосипеда досить великий на такій швидкості, а екстремальне гальмування вкрай небезпечне і становить загрозу життю велосипедиста.

велосипедист у велоодязі

2) Жінка-велосипедист, зазвичай дівчата не нехтують своєю безпекою та вдягають шолом, аналогічно до попереднього підтипу можуть бути досить помітними на дорозі, одягнені в яскравий спортивний одяг, їздити з освітленням. Переміщуються зазвичай повільніше чоловіків. Із факторів небезпеки є невпевненість у своїх діях. Оскільки за статистикою менша кількість жінок мають водійське посвідчення, тому знання правил дорожнього руху в таких велосипедистів може бути обмеженими. Але, окремо слід відзначити, що зазвичай жінки на велосипедах не проїжджають перехрестя на червоний сигнал світлофора, проте можуть повільно завершувати маневр.

жінка велосипедист

3) Велосипедисти-чоловіки без засобів захисту в повсякденному одязі, зазвичай в темних кольорах. Можливо без засобів освітлення. Такі велосипедисти прогнозовані 50/50 відсотків. Переміщуються з помірною швидкістю, зазвичай на/з роботи. Можуть як вказувати свої маневри (повороти), так і не вважати за необхідне. Із факторів ризику, трапляються випадки, коли такі люди з роботи (або з гаражів до місця проживання) можуть їхати напідпитку.

чоловік на велосипеді

4) Підлітки – малопрогнозовані особи, які часто нехтують як правилами безпеки (шолом та екіпіровка), так і правилами дорожнього руху. Обтяжуючим фактором є їзда в навушниках. Окремо слід відзначити молодіжні течії, направлені на бунтарський лад та самовираження. Наприклад – фіксери (велосипеди на фіксованій передачі, інколи не обладнані гальмами). Зазвичай можливі порушення із проїздом на червоний сигнал світлофору, рух між рядами, нехтування вказівками поворотів.

підліток на велосипеді

5) Велокур’єри служб доставки – суттєво небезпечний підпит велосипедистів, які вкрай слабо прогнозовані. Зазвичай їздять “в чому попало та на чому попало”. Як наслідок, технічний стан велосипеда вже є загрозою безпеці життю як для самого велосипедиста, так і для оточуючих. Із потенційних ризиків можливе порушення правил дорожнього руху, проїзд на червоне, проїзд пішохідними переходами, рух по тротуарам, перестроювання та рух між рядів.

велокур'єр

6) Люди похилого віку – здавалося б хто як не вони мали б піклуватися про безпеку свого життя та здоров’я. Основну небезпеку, яку несуть такі люди – обмежені фізичні можливості, несправний стан велосипеду, перевезення вантажу на велосипеді, відсутність освітлювальних приладів. Нерідко нехтування правилами дорожнього руху в частині непрогнозованих маневрів.

дідусь на велосипеді

Зазначений вище перелік не є повністю об’єктивним та складений на підставі спостережень. Також перелік не є повним і може бути доповнений та/або розширений.

Не слід відносити і себе до якогось із типів перелічених велосипедистів. На підставі викладеної інформації слід взяти до уваги фактори описаних небезпек.

А якщо ви є велосипедистом, спробуйте з викладеного зробити власні висновки по відношенню до того, яку небезпеку в потоці учасників дорожнього руху несете ви, чи порушуєте ви правила дорожнього руху. Можливо викладена інформація буде спонукати вас перечитати правила дорожнього руху та виконувати їх заради власної безпеки.

Окремо зауважимо про необхідність вчасного та правильного обслуговування велосипеда. Не використовуйте несправний велосипед (особливо з несправними гальмами, «лисою» гумою). Тривале використання велосипеда у запущеному стані в подальшому тільки примножить витрати на його ремонт, тому доречніше та дешевше велосипед підтримувати у справному стані.

Із основних настанов для велосипедистів:

- знання і дотримання ПДР;

- прогнозовані маневри з вказівкою поворотів, зупинкою;

- власна безпека у вигляді шолому та освітлення;

- видимий одяг для того, щоб бути помітним іншим учасникам дорожнього руху;

- підтримка велосипеда в справному стані та його планове і профілактичне обслуговування;

- взаємоповага на дорозі.

Із основних настанов для водіїв:

- знання і дотримання ПДР;

- прогнозовані маневри із вказівкою поворотів;

- обачність та уважність до велосипедистів;

- обгін велосипедистів на безпечній відстані (1,5 м);

- взаємоповага на дорозі.

бабуся і дідусь на велосипеді

 

Кататись на велосипеді - це завжди задоволення. Але неодмінно слід дотримуватись Правил Дорожнього Руху та користуватись засобами власної безпеки (шолом, світло, світловідбиваючі елементи).

У веломагазині Велодім ви можете підібрати велосипед, велосипедний одяг, аксесуари. Кваліфіковані консультанти з радістю допоможуть підібрати потрібне екіпірування.

Якщо у вас залишились запитання, напишіть нам на пошту.

А також долучайтесь до нас у соціальних мережах Facebook та Instagram.

Коментарі