Такі схожі й такі різні…
Порівняння велосипеда за 5000 грн. та 10 000 грн.
При покупці нового велосипеда не новими стануть поради нашого оточення із шаблонними фразами: «чого так дорого», «краще машину (мопед) купити», «та за 200 баксів можна нормальний вєльчік купити», «на ринку такі в два рази дешевше», «купи вживаний, він дешевше», «він шо, золотий», тощо. І саме цікаве, ці самі порадники ніяким чином не поглиблені у світ веложиття. Якщо спитати мінімальний вартісний діапазон у досвідченого велосипедиста, він скаже, що хороший велосипед дешевше 400 доларів не купити.
На фото велосипеди TREK Marlin 4
Давайте розглянемо та порівняємо пропозицію велосипеда з базару, та з веломагазину.
Основні елементи велосипеда, на які слід звернути увагу при виборі велосипеда:
-
Рама
-
Вилка
-
Колеса
-
Ходова
-
Компоненти
За основу приймемо дорослий велосипед на 29er колесах у розмірі рами для середньостатистичного зросту українця чоловічої статі – 178 см. У приклад візьмемо початковий велосипед з нашого магазину – Trek Marlin 4, вартість якого лежить як раз в межах 10 000 грн. (звертаємо увагу на можливість коливання курсу валюти). В паритет до вказаного велосипеду візьмемо середньостатистичний велосипед, який продається на ринку з контейнера та коштує 5000 грн. Марку такого велосипеда не будемо вказувати з маркетингових аспектів (хоча дані велосипеди далекі від конкуренції з Trek), назвемо такий далі по тексту – «дешевий велосипед».
Рама
Почнемо з основної частини або «хребта» велосипеда. Слід відмітити, що виробник Trek передбачає в моделі Marlin варіації розміру рами в дюймах – 17,5/18,5/19,5. Це зручно для індивідуального підбору заданого зросту 178 см. Якщо 19,5 буде завеликим, а 17,5 здаватиметься малим, можна знайти свою середину. Додатково відзначимо, що є розміри рами від XS (13,5 дюймів) до понад XL (23 дюйма).
В порівнянні з опонентом, розмір рами обмежується одним чи двома розмірами. Лімітованість не задовольняє потребу стовідсотково, як наслідок, приходиться користуватись тим, що є. Зазвичай це буде якийсь загально усереднений розмір та великий. Причиною тому є максимальне здешевлення виробництва рами без розпилення на індивідуальний підбір.
Візуально оцінюючи конструкцію рами слід розуміти таке поняття, як геометрія рами – набір геометричних характеристик довжин труб та кутів між ними. Низка інженерів трудяться над побудовою рами не один день та не один місяць. Тестові рами проходять випробування, за якими отримуються набори даних для вдосконалення відповідно призначенню моделі.
Виробники дешевих велосипедів не мають свого інженерного бюро та просто копіюють геометрію інших з додаванням візуальних відмінностей. Частенько за основу беруться застарілі рами відомих виробників, конструкція яких була розроблена з десяток років тому. Такі рами описані каталогами на китайських заводах і випускаються для багатьох замовників вирізняючись наліпкою (назвою) на рамі.
Матеріал рами
– момент який безумовно впливає на вагу, їздові характеристики, надійність та строк служби. Якість рам Trek підтверджується не одним роком на ринку та наявністю гарантії виробника. Безпосередньо модель Marlin виготовлена з високоякісного алюмінію та впровадженням технології баттінгу. Простіше кажучи, невелика вага обумовлена перемінною товщиною рами в ділянках конструкцій, які не навантажені у використанні.
Матеріал, з якого виготовляються велосипеди цінового діапазону «вдвічі дешевше» не може бути дорогим. Зазвичай це важка сталь, яка є досить надійною, проте масовий характер виготовлення може позначатись на якості зварювальних швів. Можливе виготовлення рам і з алюмінію, проте якість використаних матеріалів є сумнівною та не викликає довіри в надійності. Про гарантію ви, мабуть, і самі здогадались…
На фото велосипед TREK Marlin 4
Вилка
Амортизатор є досить дорогим компонентом, тому для впровадження його в недорогі базові моделі необхідно знаходити компроміси вартості/надійності. Зазвичай здешевлення відзначається функціональній обмеженості виробу. В варіанті моделі Marlin використовується вилка виробника SR Suntour. Конструктивно, амортизація досягається механічними пружинами. Конструкція досить проста, надійна, невибаглива до повсякденного використання.
Щодо встановлення вилок на дешевий велосипед, вони являються скоріше макетом конструкції амортизатора. Заявлений хід амортизатора в таких вилках невеликий, в межах 50-60 мм. Проте навіть з цим, такі вилки не витримують навантаження ваги велосипеда з вершником та інтенсивної експлуатації, з часом пружини просідають або робота амортизатора просто блокується. Частою несправністю також є підвищений люфт ніг вилки в штанах. Аргументом використання даних вилок є лише необхідність відповідати терміну гірського велосипеда (тобто мати амортизацію).
На фото велосипед TREK Marlin 4
Колеса
Насправді це досить відповідальна частина велосипеда. Модель Marlin передбачає велосипедні колеса у складі подвійних ободів Bontrager власного виготовлення, добротних для бюджетного сегменту втулок Formula та базових покришок Bontrager з ґрунтовим протектором.
Дешеві колеса велосипедів зазвичай тільки називаються міцними. Конструкція ободів хоча і виконана подвійною, проте якість матеріалу не витримує бездоріжжя. Від цього з часом експлуатації трапляються «вісімки» та «яйця». Втулки взагалі можуть не мати ніякого маркування. Покришки зазвичай від найдешевшого виробника без будь-яких систем захисту від проколів. Склад матеріалу резини не відзначається довговічністю.
На фото велосипед TREK Marlin 4
Ходова
В бюджетних моделях компанія Trek використовує компоненти від всесвітнього бренду Shimano. Японський виробник вже понад століття випускає компоненти для велосипедів всіх рівнів (в т.ч. для міжнародних змагань). В Marlin встановлені шифтери, передній і задній перемикачі, система шатунів та касета від Shimano початкової лінійки Tourney. Слід відзначити, що Shimano Tourney також не є еталоном, проте це саме мінімальне за вартістю, що можна рекомендувати. Каретка на промислових підшипниках з досить високим ресурсом. Ланцюг від не менш відомого виробника КМС.
На фото компоненти велосипеда TREK Marlin 4
Щодо дешевого велосипеду, в такому ціновому діапазоні компоненти взагалі можуть не мати назву або називаються зовсім невідомою фірмою. Маркетологи використовують в такому випадку хитрий прийом та називають компоненти – аналог Shimano Tourney. З недоліків, добитись чіткого перемикання швидкостей майже неможливо, або можливо на нетривалий час (після чого потрібне підлаштування). Система шатунів зазвичай невідомого виробництва, а каретка (досить навантажений вузол) на насипних підшипниках. Ланцюг аналогічно невідомого виробництва.
Компоненти
Бюджетна модель за своїм призначенням не може бути обладнана досить вартісними та технологічними компонентами, тому в варіанті з Marlin встановлені механічні гальма від виробника Tektro. Простота конструкції дозволяє без будь-яких ускладнень налаштувати гальма. В асортиментів магазинів багатий вибір колодок для гальм даного виробника. Руль, винос руля, підсідельна труба виконані з алюмінію. Сідло має універсальну анатомічну форму.
На фото сідло Bontrager встановлене на велосипеді TREK Marlin 4
Що там в дешевому велосипеді спитаєте? Та все дешеве… Компоненти важкі зі сталі (а може і ні), з експлуатацією трапляються випадки деформації (вигину) руля. Тому навіть в цих деталях не має гарантії якості. Гальма встановлені дискові від невідомого виробника. Сідло хоч і називається спортивним, та зі спортом не має жодного відношення.
Висновки
Порівнюючи велосипед з базару за 5000 грн з тим, що вартує вдвічі більше можна зробити певну низку висновків. Основне, це надійність, точніше її відсутність на велосипеді «за дешево». Кількість фраз у тексті «невідомий виробник» аж ніяк не гарантує справність, надійність, довговічність. Більш того, можна припустити, що відсутність надійності потенціально можливий ризик вашої безпеки.
Що ви отримуєте у випадку велосипеда від відомого виробника.
- Рама мабуть основна перевага, бо вона є основним досягненням виробника. Це каркас і основа для всіх інших компонентів.
- В бюджетному сегменті модель обладнана максимально можливими на те недорогими компонентами. Проте компоненти не безіменні невідомо звідки, а ті, що давно зарекомендували себе та використовуються іншими виробниками велосипедів. Всі рухомі компоненти з часом можуть бути змінені вами на більш дорогі та якісні.
- Декілька слів про вагу, велосипед з базару важить понад 16 кг, а Trek Marlin 4 – 14,15 кг (розмір рами 17,5).
Також Trek виробляє неймовірно гарні жіночі та дитячі велосипеди.
Окремо про обслуговування: спеціалізовані магазини з продажу велосипедів (враховуючи Trek), надають не тільки гарантію на велосипеди, а і компетентно здійснюють ремонт і обслуговування.
Будьте розумними та свідомими, віддайте перевагу якості та безпеці, використовуйте досвід всесвітніх виробників.
Магазин Велодім.Київ пропонує:
- Безкоштовну доставку велосипедів по Київу та Україні.
- Шолом у подарунок ( акція актуальна на момент написання статті, поточні акції уточнюйте у продавців під час консультації )
- Велосипеди в кредит.
- Гарантійне та після гарантійне обслуговування у найкращій веломайстерні.
- Систему додаткових бонусів на аксесуари ( акція діє в день придбання велосипеда)
Коментарі